جزئیات توافق مهم ایران و آژانس | پیشنهاد تازه گروسی به ایران | اکنون در مرحله حساسی هستیم

جزئیات توافق مهم ایران و آژانس | پیشنهاد تازه گروسی به ایران | اکنون در مرحله حساسی هستیم

به گزارش همشهری‌آنلاین، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) ۱۸ اردیبهشت ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با محمد اسلامی رئیس سازم

به گزارش همشهری‌آنلاین، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) ۱۸ اردیبهشت ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران حضور یافت.

وی از حضور در شهر زیبای اصفهان ابراز خرسندی کرد و گفت: نشست‌های خیلی مهمی در تهران با امیرعبداللهیان و علی باقری داشتم. امروز هم مشورت‌های مهمی داشتیم. اکنون در مرحله حساسی هستیم و آن شروع تقویت همکاری‌ها بین ایران و آژانس است. دیشب و امروز رایزنی‌های فشرده‌ای را برای اتخاذ گام‌های متقابل انجام دادیم.

گروسی گفت: امروز توافق کردیم سند اسفند ادامه پیدا کند. بیش از یکسال قبل بیانیه‌ای صادر کردیم که سند مهمی در خصوص سطح همکاری های ایران و آژانس در حوزه پادمانی بود و نیازمند تلاش جدی طرفین است و این سند گام‌های اضافی را که طرفین باید بردارند مشخص می‌کند. امروز توافق کردیم که این سند ادامه پیدا کند.

این گام‌ها در یک سال گذشته برداشته شده علیرغم کاستی‌ها و پستی و بلندها . مفاد بیانیه مشترک هنوز معتبر است. پیشنهادی را به ایران ارائه دادم که شامل مجموعه‌ای از گام‌های عملیاتی است که مسیر ما را به سمت جلو مشخص خواهد کرد. تیم‌های طرفین در حال تعریف عناصر این گام‌های عملیاتی هستند.

اسلامی: گفت‌وگوهای سازنده‌ با گروسی داشتیم | آخرین وضعیت موضوع مهم ۲ مکان باقی مانده